Ahad, 23 Ogos 2009

'SALAM RAMADHAN BUAT SEMUA UMAT ISLAM'
Tahun ini (2009) sekali lagi aku berpuasa tanpa family disisi.Hidup di kota london yg penuh dengan dugaan dan cabaran.Tapi walau bagaimana pun aku perlu teruskan hidup ini utk mencapai apa yg aku impikan.Hari berganti hari aku masih disini sehinggalah datangnya Ramadhan Al Mubarak.Bulan yg penuh dengan kasih sayang dan kesabaran.Bulan yg tuhan jadikan utk menguji semua umatnya dibumi ini.Sama juga seperti aku disini.Ujian yg tuhan berikan supaya aku tabah berpuasa seorang diri di perantauan.Berpuasa tanpa org tersayang disisi,sangat perit bila difikirkan.Berbuka seorang diri,x tentu hala mkn minum,bersahur antara iya atau tidak.Berat dugaan tuhan berikan untuk aku.Aku rindukan masakanmu ibu,rindukan tawa riang adik2 berebut mkn,rindukan suara lantang abah sibuk menyuruh kami adik beradik pergi carik mkn kat bazar.Aku rindu semua tu.3 tahun berlalu tanpa dengar lagi suara2 tu semua.Semoga ALLAH lindungi mereka semua disana.Aku disini sentiasa doakan yg terbaik utk mereka.(Sang angin bayu,bawakan salam dan pelukan rindu aku utk mereka semua.Katakan pada mereka,aku amat menyayangi dan merindui mereka)

*Abah,Mama,Iqa,Naim,Hadi,Abg An,Fadzli,Kak Murni, Selamat berpuasa.Aku sayang kalian semua

2 ulasan:

  1. sayang kat adik gak hehehhehehe jaga diri kat perantauan tau!!doa akak je mampu teman adik kat sana

    BalasPadam
  2. thanks akak..adik sayang akak jugak..
    akak pun look after ur self..
    adik sentiasa doakan adik..

    BalasPadam